Μία εξέλιξη η οποία αποτελεί επανάσταση για την ακτοπλοϊα και την ηλεκτροκίνηση συνέβη στην Νορβηγία όπου το πρώτο ηλεκτροκίνητο αλλά και αυτόνομο πλοίο ανέλαβε υπηρεσία.
Το συγκεκριμένο πλοίο είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και εκπέμπει μηδενικούς ρύπους.
Σύμφωνα με την Deutsche Welle, από έξω μοιάζει με κανονικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Tο Yara Birkeland θεωρείται ωστόσο επανάσταση στη ναυτιλία. Εάν όλα πάνε όπως, έχει σχεδιαστεί το ηλεκτροκίνητο πλοίο θα μεταφέρει αυτόνομα αγαθά χωρίς να εκπέμπει ρύπους στην ατμόσφαιρα. Οι δοκιμές με το νέο πλοίο κοντέινερ ξεκίνησαν την Πρωτομαγιά και θα διαρκέσουν δύο χρόνια.
Στη νότια Νορβηγία, από το λιμάνι του Μπρέβικ μέχρι τις εγκαταστάσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας, το Yara Birkeland θα μεταφέρει λιπάσματα, καλύπτοντας αρχικά μία απόσταση 13 χιλιομέτρων.
Στην πρώτη φάση το πρωτότυπο πλοίο θα ελέγχεται χειροκίνητα από τον καπετάνιο Τόμας Φέβανγκ: «Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κάμερες, εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς επίσης και με κάμερα νυχτερινής όρασης. Χάρη στο ραντάρ είναι σε θέση να διακρίνει στο νερό διαφορετικά αντικείμενα, στη συνέχεια να τα κινηματογραφεί και τέλος να αποφασίζει πώς θα αντιδράσει για να αποφύγει τις συγκρούσεις».
Ο Τόμας Φέβανγκ εκτιμά ωστόσο ότι θα χρειαστεί ακόμα χρόνος έως ότου η δουλειά του καπετάνιου γίνει… δουλειά γραφείου.
Στην τελική φάση της δοκιμής η φορτοεκφόρτωση των 120 εμπορευματοκιβωτίων θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Πρωτοπόρος θεωρείται και ο ηλεκτροκινητήρας του Yara Birkeland με συνολικά 20 γιγαντιαίες μπαταρίες. Η Νορβηγία έχει πολλές πρωτιές στην ηλεκτροκίνηση στην ναυσιπλοΐα. Ας μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο ηλεκτρικό οχηματαγωγό πλοίο πραγματοποιεί καθημερινά δρομολόγια στην εν λόγω χώρα.
Οι επιβάτες δηλώνουν ικανοποιημένοι: «Η ηλεκτροκίνηση στα πλοία είναι καλή για το περιβάλλον, μιας και τα οχηματαγωγά πραγματοποιούν καθημερινά πολλά δρομολόγια».
Υπολογίζεται ότι με τα δρομολόγια του πλοίου κοντέινερ Yara Birkeland θα εξοικονομούνται κάθε χρόνο περίπου 40.000 μεταφορές με φορτηγό, λέει τέλος ο καπετάνιος Τόμας Φέβανγκ, μετριάζοντας ωστόσο τις προσδοκίες για γρήγορη καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στην ναυσιπλοΐα: «Σε μικρότερες διαδρομές η ηλεκτροκίνηση γίνεται ολοένα σημαντικότερη. Θα χρειαστούν ωστόσο χρόνια για να υπάρξουν μπαταρίες που αρκούν για ένα ταξίδι από την Ευρώπη στην Αμερική. Στα τοπικά δρομολόγια όμως θα συναντούμε ολοένα και συχνότερα ηλεκτροκίνητα πλοία».
Πηγή φωτογραφίας: yara.com
Διοικητικοί υπάλληλοι και εργαζόμενοι στην παραγωγή
Αλλάζουν οι παγκόσμιοι συσχετισμοί μετά το εμπάργκο μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου
Δεικτική απάντηση από το μόνιμο αντιπρόσωπο της Ρωσίας στη Βιέννη για το ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο
Σημαντική εξέλιξη αλλά με μεγάλο «παράθυρο»
Οι ευρωπαϊκές χώρες, παρά τις διαφωνίες τους, αναμένεται να συμφωνήσουν στην ολική διακοπή προμήθειας ρωσικού πετρελαίοου
Τυπικά δεν παραβιάζουν τους ευρωπαϊκούς κανόνες, αλλά σπάνε την ευρωπαϊκή συνοχή
Με ένα tweet ο ιδιοκτήτης της Tesla βάζει «φωτιά» στη μετοχή του Twitter
Η αντίδραση του Ρώσου Προέδρου στην πρόθεση της Φινλανδίας να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ
Νέες κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Ρωσία
Ποιες χώρες μπορούν να προμηθεύσουν με LNG την ΕΕ
Ταχεία προσπάθεια ενεργειακής απεξάρτησης από τη Μόσχα
Έδωσε μάλιστα και αναλυτική λίστα
Ενώ υποτίθεται ότι υπάρχει ευρωπαϊκή συμφωνία
Ο Βούλγαρος πρωθυπουργός κατηγορεί τη Μόσχα για εκβιασμό
Η απάντηση της ρωσικής ηγεσίας στις «μη φιλικές χώρες» - «Έχουμε προετοιμαστεί» αναφέρουν Βούλγαροι και Ρώσοι
Αυτό δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής μιλώντας στο προσωπικό της εταιρείας