Η τεχνητή νοημοσύνη, η νέα παγκόσμια τεχνολογική, και όχι μόνο, τάση, αποτελεί θέμα συζήτησης αλλά και σκεπτικισμού σε ολόκληρο τον κόσμο.

Σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari η οποία πραγματοποιήθηκε συνολικά σε 18 χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, δείχνει ότι οι πολίτες είναι σκεπτικοί απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη.

Συγκεκριμένα, σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες (48%) αισθάνονται σκεπτικισμό όταν ακούν τον όρο «Τεχνητή Νοημοσύνη», έναντι του 32% που διακατέχεται από θετικά συναισθήματα και του 20% που διακατέχεται από αρνητικά.

Σημειώνεται, πάντως, ότι, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η Ελλάδα έρχεται περίπου στη μέση (23% έναντι 39% του πρώτου στη βαθμολογία Μεξικού) όσον αφορά στο συναίσθημα της αποδοχής προς την Τεχνητή Νοημοσύνη το οποίο εκφράζεται από μικρότερες ομάδες πληθυσμού σε όλες τις χώρες. Αντίστοιχα, στο συναίσθημα του φόβου, η χώρα μας έρχεται δεύτερη (28%) μετά την Πολωνία (29%).

Γιατί εμφανίζονται σκεπτικοί οι άνθρωποι απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη;

το πλαίσιο του σκεπτικισμού, κυρίαρχος είναι ο φόβος ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να βρεθεί σε «λάθος χέρια» (51%), καθώς και η ανησυχία για το τι θα συμβεί αν η εξέλιξή της ξεφύγει από τον ανθρώπινο έλεγχο (50%).

Χαρακτηριστικό είναι, ωστόσο, πως όσοι γνωρίζουν περισσότερα για την Τεχνητή Νοημοσύνη (55%) έχουν θετικότερη άποψη και προσδοκίες σε σύγκριση με εκείνους που δεν έχουν αρκετή σχετική ενημέρωση (45) για τις δυνατότητές της.

Στα θετικά της Τεχνητής Νοημοσύνης περιλαμβάνονται οι επαναστατικές θετικές αλλαγές που θα φέρει στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, καθώς και η «μεταμόρφωση» που αναμένεται να  επιφέρει σε αρκετούς κλάδους, όπως η ιατρική, οι τηλεπικοινωνίες, η βιομηχανία, οι τραπεζικές και οικονομικές υπηρεσίες το ηλεκτρονικό εμπόριο, η βιομηχανία και άλλοι.

Ωστόσο, είναι λίγοι οι κλάδοι που το κοινό πιστεύει πως μπορούν να στηριχθούν περισσότερο στην αυτοματοποίηση παρά στον ανθρώπινο παράγοντα και τον εξειδικευμένο επαγγελματία.

Ενδεικτικά, στους περισσότερο αυτοματοποιημένους κλάδους θεωρείται ότι ανήκουν τα έξυπνα σπίτια (65%), οι ηλεκτρονικές αγορές (54%) και η βιομηχανία (52%), ενώ αυτοί που στηρίζονται περισσότερο στην ανθρώπινη προσέγγιση είναι, μεταξύ άλλων, οι κυβερνητικές πολιτικές (15%) και η διδασκαλία.