Για αδιαφορία, ανευθυνότητα και ανικανότητα κατηγόρησε στην κυβέρνηση και η κα Φώφη Γεννηματά, επειδή, όπως υποστήριξε, μετά την πρώτη φάση της πανδημίας δεν διαμόρφωσε συγκεκριμένο πλαίσιο για το άνοιγμα των σχολείων, ώστε να παρέχει ασφάλεια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Μιλώντας σήμερα το απόγευμα στην τηλεδιάσκεψη του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, για την Παγκόσμια Ημέρα του Εκπαιδευτικού, η κα Γεννηματά, με αφορμή τις καταλήψεις, τόνισε ότι το Κίνημα Αλλαγής θέλει ανοιχτά και ασφαλή σχολεία.

Γεγονός είναι ότι η τοποθέτηση της κ. Γεννηματά για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία είναι και τοποθέτηση, αλλά και επιθυμία όλων των Ελλήνων.

Όμως, αυτό θα το πετύχουμε με σκληρή δουλειά και πρόγραμμα και όχι με δηλώσεις, φιέστες και παγκόσμιες ημέρες για να γίνεται συζήτηση και να σκοτώνουμε την ώρα μας.

αι αυτό επειδή, η έκφραση "ανοιχτά σχολεία" σημαίνει χώρο όπου η μάθηση και η γνώση έχουν πρωταρχικό ρόλο.

νοιχτά σχολεία δεν σημαίνει χώρους όπου θα σουλατσάρουν απλώς οι μαθητές, για να καλύψει τα κενά γνώσης το φροντιστήριο.

νοιχτά σχολεία δεν σημαίνει χώρος κομματικών αντιπαραθέσεων και στρατολόγησης κομματικών οπαδών, ούτε χώρος όπου οι εκπαιδευτικοί αναμένουν τη στιγμή της σύνταξης.

νοιχτά σχολεία σημαίνει σεβασμός στη γνώση και την πρόοδο.

αι πρόοδρος για τους μαθητές σημαίνει να αποκτήσουν τα εφόδια για να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τους συνομιλήκους τους στη διεθνή αγορά, αν δεν θέλουν να γίνουν η δευτεράντζα της Ευρώπης και το... γκαρσονάκι της.

Δείτε την τοποθέτηση της κ. Γεννηματά:

Φίλες και Φίλοι,

m>Συντρόφισσες και Σύντροφοι,

m>Η σημερινή Παγκόσμια Ημέρα του Εκπαιδευτικού, δεν προσφέρεται μόνο για αναφορές στο σημαντικό έργο των εκπαιδευτικών στη χώραμας, τους οποίους τιμούμε.

m>Η σημερινή ημέρα και αυτή η εκδήλωση, δεν προσφέρονται μόνο για κριτική σε αυτά που δεν έχει κάνει η κυβέρνηση και είναι παρά πολλά.

Η σημερινή μέρα πρέπει να είναι μια ημέρα διαλόγου και προβληματισμού με στόχο να βγούμε από το τέλμα που μας έχει οδηγήσει η Κυβέρνηση και να σχεδιάσουμε το σχολείο της ψηφιακής εποχής που προάγει τη γνώση και την κριτική σκέψη.

m>Πιστεύουμε στην ανοιχτή κοινωνία, στην κοινωνία της γνώσης.

m>Ανοιχτή κοινωνία όμως με υποβαθμισμένα σχολεία δεν γίνεται.

Σήμερα βρίσκεστε όλοι στην πρώτη γραμμή της πανδημίας μαζί με τους υγειονομικούς, στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας για να κρατήσουμε την παιδεία ζωντανή, τα παιδιά κοντά στην γνώση, τους ορίζοντες για ένα καλύτερο αύριο ανοιχτούς.

m>Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έχουν μεγάλες ευθύνες για όσα συμβαίνουν στα σχολεία.

m>Αμέσως μετά την πρώτη φάση της πανδημίας δεν διαμόρφωσαν ένανοδικό χάρτη για το άνοιγμα των σχολείων με ασφάλεια για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Αδιαφορία;

m>Ανευθυνότητα;

m>Ανικανότητα;

m>Όλα αυτά μαζί , με αποτέλεσμα η Κυβέρνηση και η Υπουργός Παιδείας, να οδηγήσουν την εκπαίδευση σε εκρηκτική κατάσταση.

m>Πολλά σχολεία είναι κλειστά, από κορονοϊό και καταλήψεις.

m>Ενώ τον Μάιο η ίδια η Κυβέρνηση προέβλεπε με φεκ 15 παιδιά ανά τάξη, τελικά η ίδια η Κυβέρνηση σε αντίθεση με όσα θεσμοθέτησε επέβαλε τον συνωστισμό.

m>Άλλα έλεγαν, άλλα έκαναν, καμία συνεργασία με τους δήμους για να βρουν επιπλέοναίθουσες.

m>Καμία πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ούτε καν πρόσθετες προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας για να διασφαλίσουν την υγιεινή.

m>Καμία ενεργεία ουσίας, παρά μόνο επικοινωνίας.

m>Η κυβέρνηση που όφειλε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να προστατέψει την Παιδεία και τα παιδιά, χαρακτηρίστηκεως η κυβέρνηση – παγουρίνο- κυβέρνηση της μάσκας –μαμούθ.

m>Τώρα βέβαια τους φταίνε τα παιδιά. Τα παιδιά που κάτι μας λένε και πρέπει να τα ακούσουμε.

m>Τα παιδιά που μας λένε ότι η μάσκα δεν αρκεί, πρέπει να δοθεί ένα τέλος στον συνωστισμό και η κυβέρνηση τα βγάζειαρνητές της μάσκας.

Τα παιδιά που θέλουν καλύτερη παιδεία και συνεργασία και βρίσκονται αντιμέτωπα με πρωτοφανείς μεθόδους στιγματισμού και διχασμού.

m>Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας αντί να ενώνουν, χωρίζουν. Υποβαθμίζουν τους διευθυντές, σε ελεγκτές των καταλήψεων. Να σημειώνουν ονόματα, να αποκλείουν παιδιά από την τηλεκπαίδευση, να βάζουν απουσίες. Πρωτοφανή πράγματα, έχουν χάσει κάθε μέτρο.

m>Αντί να συνεργαστούν με τους εκπαιδευτικούς, αντί για διάλογο με πειθώ με τους μαθητές, καταφεύγουν στον αυταρχισμό και στην κατασυκοφάντηση των παιδιών.

m>Με Υπουργούς πρωταγωνιστές στα τηλεπαράθυρα.

m>Η ΝΔ με την στάση της ρίχνει λάδι στη φωτιά.

m>Εμείς θέλουμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία.

m>Θα συνεχίσουμε να πιέζουμε την κυβέρνηση μέσα και έξω από τη Βουλή για να ανταποκριθεί έστω και τώρα στις ευθύνες της.

m>Έχουμε προτάσεις.

m>Μείωση του αριθμού των μαθητών στους 15

m>Διορισμό εκπαιδευτικών

m>Επιμόρφωση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

m>Ιεράρχηση και μείωση της διδακτέας ύλης

m>Ουσιαστικά μέτρα υγιεινής στα σχολεία.

Σε σας πέφτει μεγάλο βάρος για να ξεφύγουμε από αυτό το αδιέξοδο που δημιούργησε η Κυβέρνηση

m>μπορείτενα αναλάβετε πρωτοβουλίες.

m>μπορείτε να συζητήσετε με τα παιδιάγια την σημασία της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου.

m>Μπορούμε να οδηγηθούμε σε ανοιχτά σχολεία, να αντιπαραθέσουμε απέναντι στον διχασμό και στον φανατισμό, τον διάλογο με τους μαθητές με ευαισθησία και χωρίς υπεροψία.

Φίλες και Φίλοι,

m>Αυτά προέχουν φέτος, είναι κρίσιμες οι στιγμές γι αυτό στάθηκα σε αυτά.

m>Γνωρίζω τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζετε.

m>Μισθοί που δεν φθάνουν για μια αξιοπρεπή ζωή, αδιοριστία, τόποι εργασίας μακριά από τα σπίτια σας, έλλειψη επιμόρφωσης, έλλειψη υποστηρικτικών υποδομών στην λειτουργία των σχολείων.

Είμαστε στο πλάι σας. Σε συνεχή συνεργασία, με ανοιχτή γραμμή. Για να αναδείξουμε τις διεκδικήσεις σας, να προτείνουμε λύσεις, να συμβάλλουμε στην αναβάθμιση της θέσης σας και ιδιαίτερα της δημόσιας εκπαίδευσης.

m>Σε μια εποχή που η πολιτική της ΝΔ την οδηγεί στην οπισθοδρόμηση και στην υποβάθμισησε ένα σχολείο συντηρητικό,αναχρονιστικό.

m>Με τους εκπαιδευτικούς στο περιθώριο.

Φίλες και φίλοι,

m>Συντρόφισσες και Σύντροφοι.

m>Η Παιδεία για την παράταξη μας ήταν,είναι και θα είναι προνομιακός χώρος. Το αποδείξαμε διαχρονικά με τις πολιτικές του ΠΑΣΟΚ, για την αναβάθμιση της, τις μεγάλες δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις και τις τομές για τον εκσυγχρονισμό της.

m>H Παγκόσμια Τράπεζα μόλις δημοσίευσε την ετήσια έκθεση για το ανθρώπινο κεφάλαιο. Δυστυχώς η Ελλάδα χάνει έδαφος ακόμη και σε σύγκριση με την Τουρκία, ιδιαίτερα στον τομέα της εκπαίδευσης.

m>Εμείς είμαστε έτοιμοι για έναν ουσιαστικό Εθνικό διάλογο για την ανατροπή της κατάστασης, για τη θεμελίωση και διαμόρφωση της Παιδείαςτου 21ου αιώνα.

Διάλογο ειλικρινή, ανοιχτό, με παράθεση θέσεων και απόψεων και όχι προσχηματικό για επικύρωση τετελεσμένων.Όπως κάνει το Υπουργείο Παιδείας.

m>Έχουμε την ευθύνη να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες της νέας γενιάς στα νέα προτάγματα της κοινωνίας.

m>Η Παιδεία είμαστε εμείς, είναι η ίδια η πατρίδα μας που αξίζει το καλύτερο, τίποτα δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς το ανθρώπινο δυναμικό.

Επί τέλους το Υπουργείο Παιδείας αποδέχθηκε την πρόταση μας για μετονομασία του Γενικού Λυκείου Νάξου σε «Μανόλης Γλέζος».

m>Είναι φόρος τιμής στην προσφορά του. Ο Μανόλης Γλέζος είναι ένα σύμβολο της Εθνικής Αντίστασης, ένα σύμβολο του ασυμβίβαστου αγώνα για Δημοκρατία και Κοινωνική Δικαιοσύνη. Μας εμπνέει στον αγώνα για μια ασυμβίβαστη παιδεία.