Στη Δικαιοσύνη προσέφυγε η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία που εξήγγειλαν σήμερα, Δευτέρα, τα Σωματεία Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ «γιατί δεν έχουν τηρηθεί οι νόμιμες προϋποθέσεις κήρυξης της απεργίας».
 
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Διοίκησης, λόγω της γνωστοποίησης της απόφασης των Σωματείων σήμερα το μεσημέρι δεν κατέστη η εκδίκαση σήμερα και θα γίνει αύριο το πρωί.

«Ζητούμε προκαταβολικά συγγνώμη από το επιβατικό κοινό, για την ταλαιπωρία και τις δυσκολίες που θα συναντήσει κατά τις αυριανές μετακινήσεις του» επισημαίνεται στην ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ.
 
Σημειώνεται ότι νωρίτερα σήμερα, το Εργατικό Κέντρο Αθήνας προκήρυξε 24ωρη απεργία για την 21η Σεπτεμβρίου.

 
Στην 24ωρη απεργία συμμετέχουν τα σωματεία εργαζομένων στις συγκοινωνίες της Αθήνας, με αφορμή νομοσχέδιο για τις ΔΕΚΟ του Υπερταμείου.

Έτσι την Τετάρτη δεν θα κυκλοφορήσουν: Λεωφορεία και Τρόλεϊ από την έναρξη της βάρδιας μέχρι και τη λήξη της. Κατά πάσα πιθανότητα, θα κυκλοφορήσουν πάντως οι 60 λεωφορειακές γραμμές που έχουν παραχωρηθεί σε ΚΤΕΛ.

Στην απεργία συμμετέχουν και οι εργαζόμενοι ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ και Τραμ, σύμφωνα με την ανακοίνωση των σωματείων της ΣΤΑΣΥ.

Η ανακοίνωση αναφέρει:

 
«Ενώ η κοινωνία βιώνει, καθημερινά, τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, με τις δραματικές αυξήσεις στη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, η Κυβέρνηση προωθεί τα σχέδιά της για την ιδιωτικοποίηση της Ε.Υ.Δ.Α.Π. και των εταιρειών Αστικών Συγκοινωνιών, όπως ο Ο.Α.Σ.Α., η ΣΤΑ.ΣΥ. και η Ο.Σ.Υ., αδιαφορώντας για τις συνέπειες από την κερδοσκοπική ασυδοσία, που θα υπάρξουν για το μέγιστο αγαθό, το νερό και τις Αστικές Συγκοινωνίες.

Το νομοσχέδιο, που βρίσκεται στη Βουλή και υλοποιεί αυτόν το σχεδιασμό, για να διευκολύνει τις ιδιωτικοποιήσεις, προβλέπει και σειρά ρυθμίσεων, οι οποίες οδηγούν σε διάλυση τις εργασιακές σχέσεις, δημιουργούν εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων μέσα στον ίδιο εργασιακό χώρο και υπονομεύουν περισσότερο τον ρόλο των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

 
Συγκεκριμένα, οι νεοπροσληφθέντες εργαζόμενοι εξαιρούνται από τις Επιχειρησιακές
Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και διευκολύνεται η απόλυσή τους, ακόμα και ένα έχουν προσληφθεί ως αορίστου χρόνου. Επίσης, για πρώτη φορά, προβλέπεται η ύπαρξη σε αυτές τις εταιρείες «νοικιαζόμενων» εργαζόμενων.

Παράλληλα, σε ένα κρεσέντο παλαιοκομματισμού και εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο: α) περιορίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στις προσλήψεις προσωπικού, β) ενισχύονται οι προμήθειες σε απευθείας αναθέσεις και γ) ανοίγει η πόρτα προσλήψεων ακριβοπληρωμένων «golden boys» καθώς δίνεται η δυνατότητα προσλήψεων για θέσεις Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών, υπονομεύοντας την υπηρεσιακή εξέλιξη του υπάρχοντος προσωπικού.

Όλοι μαζί οι εργαζόμενοι στις Αστικές Συγκοινωνίες της πρωτεύουσας θα αγωνιστούμε, με όλες τις δυνάμεις μας, για να αποτρέψουμε τη ψήφιση αυτού του εκτρωματικού νομοσχεδίου.

Συμμετέχουμε στην 24ωρη απεργία του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, την Τετάρτη 21-9-2022, καθώς και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12:00 στο Υπουργείο Οικονομικών.

Τα Δ.Σ».