style="text-align: right;">Γράφει ο Αλέξανδρος Τσίγγος*
Δεκεμβρίου 1944.
κτελείται με τσεκούρι στο Γαλάτσι, η ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου, Ελένη Παπαδάκη από την ΟΠΛΑ.
ηθοποιός της οποίας το όνομα, ο κύριος Dimitris Lignadis, ο νυν πρόεδρος του Εθνικού Θεάτρου, αποφάσισε να δώσει σε μια Αίθουσα του Θεάτρου ΡΕΞ.
m>(Απόφαση που ξεσήκωσε τις διαμαρτυρίες του Συλλόγου Ελλήνων Ηθοποιών)
em>
δολοφονία της Ελένης Παπαδάκη, η εκτέλεσή της, χρεώθηκε στο ΚΚΕ.
ι αναρωτήθηκα "πώς συνεχίζεται ως σήμερα, στις μέρες μας (!), από νέους ανθρώπους (όπως ο πρόεδρος του ΣΕΗ Δημήτριος Αντωνιάδης, ένας κατά τη γνώμη μου συμπαθέστατος νεαρός και σίγουρα αγωνιστικός) .. πώς άνθρωποι νέοι, στα αναγνωρισμένα λάθη από το ΚΚΕ, να μη δίνουν χέρι ώστε να συμφιλιωθούν με την Ιστορία.
ταν είχα διαβάσει και το βιβλίο του Πολύβιου Μαρσάν, μα και το βιβλίο του Μάνου Ελευθερίου για τη δολοφονία της, μου είχαν μείνει ορισμένες απορίες, αφού και εκείνοι με τη σειρά τους είχαν προσπαθήσει να απαντήσουν σχετικά με το πώς ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις ηθοποιούς της εποχής, μαζί με το κλίμα που είχε διαμορφώσει η έξοδος της Ελλάδας από την Κατοχή, με πολιτικά πάθη, οδήγησαν σε αυτό το αποτρόπαιο έγκλημα.
Όμως, η αναφορά του Μάνου Ελευθερίου στον Δημήτρη Μυράτ και στην ανακύκλωση το 2014, ενός άρθρου που είχε γράψει 30 χρόνια πριν, με έκαναν να προσέξω κάτι που δε το είχα δει πριν.
trong>Μια εικασία. Μια σκέψη στροβίλισε στο νου μου, ειδικά όταν διάβασα με ποιο παράδειγμα ξεκινάει Μυράτ αυτό το άρθρο, και μάλιστα σε μια δολοφονία που εμπλεκόταν άμεσα.
Πρώτον, επειδή ήταν Γραμματέας του ΕΑΜ Θεάτρου. Της ίδιας δηλαδή οργάνωσης που διέγραψε την Παπαδάκη λίγες μέρες πριν σαν δωσίλογη.
trong>Δεύτερον, επειδή η Παπαδάκη, αναζητώντας καταφύγιο, είχε προσφύγει στο σπίτι του, όπου και συνελήφθη. Δύο πρόσωπα παίζουν καθοριστικό ρόλο και ένα όνομα εμφανίζεται μέσα από τις Οικογενειακές Σχέσεις.
Μιράντα Μυράτ ήταν ετεροθαλής αδελφή του από την Κυβέλη, άρα και ετεροθαλής αδελφή του Γιώργου Παπανδρέου, του ετεροθαλούς αδελφού του Ανδρέα Παπανδρέου, από τον Μήτσο Μυράτ με το γάμο του με την Κυβέλη.
Δημήτρης Μυράτ, γιος του Μήτσου Μυράτ με την αδελφή της Μαρίκας Κοτοπούλη, Χρυσούλα, επίσης επιστήθιων φίλων του Γιώργου Παπανδρέου.
Δυστυχώς, έχει "σβηστεί" από την Ελληνική Ιστορία ο ρόλος του Γιώργου Παπανδρέου ως συμβούλου των Κατοχικών Κυβερνήσεων, και ο Γιώργος Παπανδρέου είναι Βενιζελικός.
Προσθέτω εδώ την οικογενειακή και φιλική σχέση που έχει η Ελένη Παπαδάκη με τον Ράλλη, τον τότε κατοχικό πρωθυπουργό, δημιουργό των Ταγμάτων Ασφαλείας, που _ω, η έκπληξη!_ η πλειοψηφία των αξιωματικών τους είναι Βενιζελικοί, αποταχθέντες από τον στρατό ή μη από το Βενιζελικό πραξικόπημα του 1933.
Αυτό ειναι το τρίτο πρόσωπο: Ο Γιώργος Παπανδρέου.
αρόλο που κατά την περίοδο της Κατοχής είναι σύμβουλος των Κατοχικών κυβερνήσεων, οι Άγγλοι σε αυτόν δίνουν το χρίσμα να ορισθεί Πρωθυπουργός και να γυρίσει στην απελευθερωμένη Ελλάδα ως τέτοιος.
ίναι και εκείνος που με τη σειρά του οδηγεί, από τη δική του πλευρά, τη χώρα στον Εμφύλιο ως γνήσιος αντικομουνιστής.
Η δολοφονία της Παπαδάκη γίνεται άμεσα, βιαστικά, χωρίς καμιά δίκη.
τα κρυφά!
πό έναν άνθρωπο που κατόπιν το ΚΚΕ τον ονομάζει πράκτορα των Βρετανικών Μυστικών Υπηρεσιών.
trong>Τον Ορέστη. Που με την σειρά του τον εκτελεί.
οιο μυστικό μπορεί να ήξερε η Ελένη Παπαδάκη, που οδήγησε στην δολοφονία της;
ι μπορεί να χαλούσε τη μαγειρική των Άγγλων για το φαγητό του Εμφύλιου, που σερβίρισαν στον Ελληνικό λαό, με την συνεργασία των Ρώσων;
Ο Μυράτ ξεκινάει το άρθρο του με μια δολοφονία στην διάρκεια της Αυτοκρατορίας του Ναπολέοντα. Του Louis Antoine de Bourbon, Duke of Enghien, που κατηγορήθηκε από τον Ταλεϋράνδο, υπουργό του Ναπολέοντα, ότι προσπάθησε να ανατρέψει την Γαλλική Δημοκρατία και να αποκαταστήσει τους Βουρβώνους.
ου ίδιου Ταλεϋράνδου που αργότερα ήταν αυτός που έστειλε τον Ναπολέοντα στην εξορία και διαμόρφωσε μαζί με τον Μέτερνιχ την Ιερά Συμμαχία.
Πολύ περίεργος συσχετισμός αυτός που κάνει ο Μυράτ και που ίσως δίνει τη σιωπηλή εξήγηση...
ως η Ελένη Παπαδάκη από τις οικογενειακές σχέσεις που είχε με Ράλλη, Παπανδρέου και Μυράτ, γνώριζε κάτι και... έπρεπε να σωπάσει.
[gallery columns="6" td_select_gallery_slide="slide" ids="3161,3160,3159,3158,3157,3156,3155"]
*Ο Αλέξανδρος Τσίγγος είναι ραδιοφωνικός και τηλεοπτικός παραγωγός, σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης. Επικοινωνήστε μαζί του στο https://www.facebook.com/AlexandrosTsiggos
Προκλήσεις και προοπτικές για το μέλλον της Νέας Σμύρνης με σεβασμό στο περιβάλλον και την κυκλική οικονομία
Προτάσεις για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας
Πώς η καταστροφή στο Μάτι και η προσωπική περιπέτεια του Κυριάκου Πιερρακάκη οδήγησαν στη δημιουργία του "112"
Μία διαφορετική οπτική στο φαινόμενο της Μεγάλης Παραίτησης (Great Resignation) μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες στην προσέλκυση και διατήρηση εργαζομένων
Μία διαφορετική οπτική στο φαινόμενο της Μεγάλης Παραίτησης (Great Resignation) μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες στην προσέλκυση και διατήρηση εργαζομένων
Γνωρίζαμε ότι στο ελληνικό Δημόσιο υπάρχει μία κουλτούρα απευθείας αναθέσεων έργων. Μία κουλτούρα, η οποία αντί να προάγει τον υγιή ανταγωνισμό ανάμεσα στις ιδιωτικές επιχειρήσεις για την ανάθεση και υλοποίηση ενός έργου, τείνει συχνά να παραχωρεί έργα δεκάδων χιλιάδων ευρώ με διαδικασίες οι οποίες μπορούν να χαρακτηριστούν «τόσο - όσο».
Οι εξελίξεις των τελευταίων ωρών στην Ουκρανία με την απρόκλητη, κυριολεκτικά, εισβολή των ρωσικών στρατευμάτων μετά από εντολή του Προέδρου της Ρωσίας ίσως να εξέπληξαν πολλούς αναφορικά με τον τρόπο αντίδρασης της ρωσικής ηγεσίας, σε ορισμένους όμως ξύπνησαν αφόρητους συσχετισμούς με γεγονότα που συνέβησαν 84 χρόνια πριν…
Συνεχείς είναι οι αναρτήσεις με τις οποίες ο Μένιος Φουρθιώτης ουσιαστικά προειδοποιεί με αποκαλύψεις για τις σχέσεις και τις επαφές του με στελέχη, βουλευτές και υπουργούς της Νέας Δημοκρατίας.
Είμαστε μία χώρα η οποία, με εξαίρεση ορισμένες περιοχές της Μακεδονίας, της Ηπείρου και της Θράκης, δεν έχουμε χιονοπτώσεις μεγάλης διάρκειας και έντασης.